søndag, oktober 15, 2006

En time hos frisøren...

... kan være ganske deilig! Du sitter i stolen og kan bare slappe av og nyte at noen tuster i håret ditt (i alle fall liker jeg det veldig godt). Eller du kan prate om alt og ingenting med frisøren. Hvorfor er alle frisører så utrolig gode på small talk? Er de født sånn, eller er det et eget fag på frisørskolen?

Uansett kan du kaste små blikk i speilet og se ditt gamle jeg forsvinne litt pø om pø, og en ny og freshere utgave dukker frem. Spennende! Jeg skjønner at jeg burde gjøre dette oftere...

I dag ble det til og med litt festlig! Alle som kjenner meg vet at jeg har krøller direkte fra spikerfabrikken. Det finnes altså ikke antydning til snev av en krølle i mitt hår! Og da frisøren spurte om det var greit at hun brukte rettetang på meg, holdt jeg på å le høyt! Men det ble faktisk litt annerledes! Men jeg tror nok allikevel ikke at det er et instrument som kommer til å stå øverst på ønskelista mi...

3 Comments:

Blogger Cecilie said...

Nei, du vil vel få bedre valuta for pengene hvis du bruker dem på noe annet enn rettetang. Du kan jo låne min litt hvis du vil. Den virker ikke på mitt hår - etter 10 minutter er krøllene tilbake.

Da sees vi i morra!

Klem Cecilie

7:51 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Det sies at vi ligner Elisabeth. Jeg har alltid hatt spikerkrøller. Nå har jeg latt håret gro for første gang siden ungdommen. Og vet du, jeg har fått fall i håret.Sist frisørtime hadde frisøren i gele som skulle fremheve krøller. Karoline lurte på om jeg hadde tatt permanent.Så det er fortsatt håp! Og rettetang kan være en grei investering!

1:45 p.m.  
Blogger Elisabeth :-) said...

Hjelp og trøste! Dette høres lovende ut! Har alltid hørt at jeg har "ditt" hår. Er det lov til å sitere en mann jeg ellers pleier å ta litt avstand fra? "It's hope in the hanging snore" (Nils Arne Eggen) Det var faktisk en ganske morsom en, syns jeg, ellers er han litt for vidløftig etter mine begreper...

3:19 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home