torsdag, oktober 26, 2006

I dag fikk jeg verdens beste attest!

Fra mars 2003 til sommerferien i år har jeg jobbet med en herlig gruppe barn (som nå er blitt ungdommer). Det var min første "ordentlige" lærerjobb, med klassestyrer- og kontaktlæreransvar. 40 flotte individer som, når sant skal sies, ofte kunne sette grå hår i hodet på en stakkars lærer! Til tider gikk det ganske hett for seg! Og jeg må innrømme at det hendte jeg drømte om å sitte på Bjellands hermetikkfabrikk og putte fiskeboller i bokser...

På vårparten var jeg ganske lei hele greia, og gledet meg til ferie...

Men på avslutningsfesten gråt jeg mine modige tårer, og syns det var fryktelig vemodig å ta farvel med disse skjønne menneskene. Og hele tiden siden har jeg savnet dem masse.

Selv om jeg nok ganske ofte tok fram heksa i meg i klasserommet, har det ikke skremt alle. Og rett som det er kommer noen av dem på besøk. Det er kjempekoselig!

Og i dag var jeg så heldig å få jobbe to timer som vikar på ungdomsskolen de er begynt på. Da jeg møtte opp til første time, kom de løpende gjennom ganga for å gi meg en klem. Jeg hørte stemmesuset i korridoren: "Elisabeth er her!" Og da guttene jublet fordi jeg skulle være hos dem, skjønte jeg at jeg må da ha gjort noe riktig midt oppi alt hekseriet?

Jeg opplevde det i alle fall som en herlig attest! Bare dumt jeg ikke får den med meg på jobbintervjuet i morgen...

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

En
Herlig historie.

Du er god nok attest i deg selv, Elsabeth. Du har hodet på rett plass, vet å ordlegge deg muntlig og du er et engasjert menneske.

Lykke til og tro 100% på deg selv også skal jeg tro 110 %:-)

Monica

da må jobben bli din :-)

6:47 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Ser jeg hele tiden produserer noen "trykkleifer" her :-)

jeg er ikke noe flink med tastaturet på den bærbare Pc. Jeg må trykke hardere på tastene i forhold til den stasjonære.

En beklagelse til korrekturleseren :-)
M

6:49 p.m.  
Blogger Elisabeth :-) said...

He he, det er helt i orden! Takk for fine ord!

8:55 p.m.  
Blogger Cecilie said...

Skjønner godt at de ble glade! Klart at du har gjort en kjempegod jobb med dem - og en del av den jobben er jo nettopp å sette grenser og være litt "heks" til tider...

Kjenner meg igjen i drømmen om å putte fiskeboller i bokser, selv har jeg drømt om kassa på Rimi... Men når man får positive tilbakemeldinger, er det vel ingenting som er så flott som å jobbe med mennesker.

Lykke til i dag da, min venn! Om ikke du kan ta med deg denne attesten fra i går på et papir, så ta den med deg i hjertet ditt - med tro på at du er en dyktig og engasjert lærer!

Krysser fingre og folder hender, jeg...

8:13 a.m.  
Anonymous Anonym said...

Lykke til!

11:16 a.m.  
Anonymous Anonym said...

Åssen gikk det i dag?


Har du forresten sett denne?

http://home.hia.no/~blaesen/bulletin/sangbok1.doc

8:29 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home