tirsdag, november 28, 2006

Hurra for "slølråderetten", NSB og hjemmelagde julegaver!



Jeg har hatt en deilig helg sammen med kjæresten min i Stavanger og på Karmøy!

Jeg følte meg litt rampete, men samtidig var det godt (!) da jeg ba Birger bestille togbillett hjem for meg mandag morgen i stedet for søndags kveld. Det kunne jo hende at noen ringte! Og det gjorde de til gangs... Jeg kunne jobbet på to skoler på mandag. Men man kan da ikke hoppe hver gang de sier hopp? Noen ekstra avslappende timer sammen med min kjære er mer verdt enn som så!

Jeg hadde en fin togtur hjem. (I forlengelse av den grønne L-debatten, kan jeg jo innrømme at jeg er redd for å kjøre på glatta, og syns togbillett til 199 kroner hver vei er et godt alternativ!) Jeg fikk strikket nesten hele den siste votten som Andreas skal få til jul!

At det ikke er lov til å røyke på toget, velger jeg å overse. At røykesuget gjorde meg så ukonsentrert at jeg strikket nesten hele tommelen feil og måtte bruke de siste femti minuttene til å rette feilen, velger jeg å overse. At grunnen til at jeg har denne sjølråderetten er at jeg virkelig ikke har jobb, velger jeg å overse. At jeg MÅ lage hjemmelagde julegaver i år på grunn av økonomien, velger jeg å overse.

Jeg tar på meg de positive brillene og sier hurra for sjølråderetten, NSB og hjemmelagde julegaver!

Møtet med veivesenet ble foreløpig ikke noe av, så la argumentene flomme! Skjønner du ingenting nå, så se forrige sak!

Ellers ble jeg lovt et fjorten dagers farskapsvikariat som heller ikke ble noe av, men jeg har ikke råd til å være sur på sånt (i alle fall ikke utenpå...), så jeg har sagt ja til å jobbe på den skolen torsdag... Hva er vel ikke én dag i bytte med fjorten, eller?!!?

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Elisabeth, du er utrolig flink med hendene og håndarbeid. Dine hjemmelagede Julegaver blir finere enn noen ferdiglaged, kjøpt Julegave kan bli :-)
Monica

11:51 p.m.  
Blogger Elisabeth :-) said...

Takker og bukker! Åssen går det med strikkinga di, da?
Klem

12:21 p.m.  
Anonymous Anonym said...

ha , ha :-) Det går ikke bra . Du må hjelpe meg igjen - når jeg bare kommer så langt. Skjer mye her nå - med keeper treningskurs, trener møter, grønne "L" og jobb - phu!
Men vi må legge opp litt mindre masker tror jeg for han har ikke så store bein :-)

12:35 p.m.  
Blogger Elisabeth :-) said...

Hvis du har tid til en strikkings i morgen kveld, passer det fint for meg! I dag er det tut og kjør med to venninner av Anna som skal på besøk...

12:47 p.m.  
Blogger Cecilie said...

Ja, enten så har man ikke råd til å kjøpe julegaver fordi man ikke har jobb, eller så har man ikke tid til å lage julegaver fordi man har jobb...

Med en gang jeg leste dette så trodde jeg at du satt og røykte på toget selv om det ikke er lov. Så tenkte jeg, det var da veldig så rampete hun skulle være. Men så skjønte jeg at jeg hadde misforstått.

1:04 p.m.  
Blogger Elisabeth :-) said...

Det får jo være grenser for å være rampete!

4:25 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Lekre votter forresten! :))

9:58 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home