onsdag, januar 17, 2007

En deilig dag!

SÅ glad kan man bli når man føler at livet er godt å leve!

Det ble gåtur på oss i går. I hurtig tempo uten røyk. Det var deilig! Vi kjøpte oss nye joggesko i forkant, så det gikk nesten helt av seg selv, he he.

Jeg har meldt meg på et håndarbeidsforum, og fant en hekleoppskrift på et skjørt jeg bare MÅTTE prøve. Så jeg kjøpte garn og heklenål i går. De hadde ikke den størrelsen jeg trengte, så jeg tok den som var nærmest (1 mm for liten). Det gikk jo som det måtte gå. Selv om jeg er liten, så ble jeg denne gangen for stor, og jeg må rakne opp og begynne på nytt... En eller annen gluping har sagt: "Vær utålmodig, menneske!", men denne gangen var det kanskje ikke så lurt å følge det rådet...

Dagen i dag har fått en meget god start. Jeg har vært i svømmehallen igjen. Svømte 1000 meter på 31 minutter. Det vil si, jeg svømte sikkert 100 meter ekstra for å komme unna alle de som tror de har større rett på en plass i bassenget enn jeg. Eller kanskje de leker den leken vi lekte da vi var små; "jeg går (eller svømmer, da) rett fram, samme hvem jeg støyter på...". Ikke vet jeg. Men jeg orket ikke å irritere meg. Ble heller glad da jeg fant ut at jeg antakelig er et mye mer hensynsfullt menneske enn dem :-) Og så fikk jeg jo litt ekstra trim og øvelse i svingteknikk i basseng...

Etter svømmingen ble det badstue. Men da ei av damene la seg til på benken og begynte med bekkenbunnsøvelser i all sin nakne prakt, ble det litt i overkant for meg, så jeg gikk ut. Anser egentlig ikke meg selv som prippen, men det får vel være grenser? Tok i stedet noen minutter i solariumet.

Så ble det bytur. Jeg rusla rundt i Stavanger (i de nye joggeskoene, så det var godt å gå) og lette etter en håndarbeidsbutikk. Fant da en til slutt. Kom ut derifra med posen full av heklenåler og garn til et par nye prosjekter jeg gleder meg til å begynne på. Så nå tenker jeg å finne fram nåla som passer til skjørtet og sette i gang. Snart er det skiskyting også...

Dessuten ligger det svenske kjøttboller fra IKEA i frysen som jeg skal tilberede til middag i dag. Det er nødt til å bli en vinner!

Her følger dagens tekst:

Katedralen som skulle romme
dine drømmer
er fylt
fra gulv til tak
av alt
du slår deg til ro med
istedet.
Der fikk du noe å tenke på, tenker jeg! For ikke å få noen på nakken, plikter jeg vel å si at det er Stephen C. Paul som har satt disse tankene på papir. Jeg bare "låner"...

4 Comments:

Blogger Cecilie said...

Også jeg som trodde at du hadde som nyttårsforsett å slutte å blogge... (Kanskje du hadde det, men så klarte du ikke å holde deg lenger?)

Det var bare såvidt jeg gadd å kikke innom her i dag, men jammen var det ikke 3 nye innlegg siden sist jeg var på nettet! Imponerende.

Må si at jeg synes det virker litt deilig å ha så mye tid å bruke på seg selv og det man har lyst til, selv om det sikkert ikke er så gøy i lengden.

Her i huset er det første dagen siden 1. juledag at ingen har feber... Men vi holder oss inne likevel, stoler ikke helt på at feberen holder seg borte hele dagen. Men kjenner at det skal bli godt å komme tilbake til et "normalt" liv:)

1:18 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Godt nytt år, Elisabeth!

Ble litt bekymret da du ikke hadde blogget i det siste, men tok det bare på konto for dårlig tid i julestriden. Skjønner nå at du har hatt litt av hvert å tenke på.

Så flink du har vært til å ta tak i situasjonen! Jeg har mye å lære...

Med ønske om en fortsatt glitrende dag!

-Eirin-

1:59 p.m.  
Blogger Elisabeth :-) said...

Takk for kommentarer begge to!

Ja, det er deilig å ha så mye tid til å tenke på seg selv og gjøre de tingene du har lyst til! Tok meg bare litt tid å finne ut av det...

Nå tar jeg meg tid til å kjenne etter at jeg har det godt og nyter å stelle med meg selv uten å ha dårlig samvittighet for alt jeg ikke gjør. Nydelig!

Ha en fortsatt god dag!

2:06 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Lykke til med heklingen, blir spennende å se resultatet!

3:43 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home