søndag, august 10, 2008

Galskapen er i gang!


Så er OL i Beijing skikkelig i gang. Jeg er en uforbederlig sportsidiot, og er i himmelen i tider som disse. Vanligvis foretrekker jeg vinter-idrett, men nå er det mye interessant sommer-idrett også. Jeg spiller litt volleyball på bedrftsnivå, så sandvolley er en sikker vinner. Ellers er det jo håndball og en durabelig god svømmer. Min barndoms idrettskarriere var innen rytmisk sportsgymnastikk, så jeg håper NRK vil ofre noe sendetid på den idrettsgrenen. Det ser vi jo aldri noe til ellers.

I går var jeg syk og lå på sofaen stort sett hele dagen. Da var det greit å ha OL på TV. Men jeg sovnet fra håndballkampen... Men jentene vant jo allikevel :0)

I dag hadde jeg vekkerklokka på for å se Nila og Ingrid spille volleyball klokka åtte en søndag morgen, og trodde det var å trekke det langt. Men så ser jeg at det skal være volley i natt klokka tre, og Aleksander skal svømme finale halv fem, og... Galskapen har tatt overhånd, så det blir nok ei laaaang natt! Må utnytte de siste feriedagene - eller nettene - til det ytterste :-)

Forresten spilte jentene en himla spennende kamp i dag morges som det var vel verdt å stå opp for. Selv om det var surt at de tapte. Men min snusfornuftige seksåring fikk satt tingene i riktig perspektiv: "Mamma, egentlig handler det ikke om å vinne, det handler om å delta. Og vi må ikke gjøre noe vondt mot andre, det må vi huske hvis vi skal bokse eller fekte!"

Så det, så!

1 Comments:

Blogger turvid said...

Bryr du deg om sport du altså?

;))

Takk for hilsen i bloggen.

8:06 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home