torsdag, august 21, 2008

Selvgjort er velgjort :0)







I min tilværelse som deltidsarbeider, har jeg endt opp med en fridag i uka. Anna ble lykkelig da det viste seg at det ble samme dag som hennes klasse har turdag. Så i dag var mamma heldig og fikk være med på blåbærtur i deilig sol.

Her er ei glad turjente!

Det ble noen blåbær i mammas boks. Jentenes bær forsvant ganske fort ned i magen :0)



Anna hadde med seg ei klassevenninne hjem etter skolen, og de var meget ivrige i tjenesten da de renset blåbær og laget syltetøy mens mamma stekte pannekaker.










Og det smakte helt supert! Mye bedre enn godteri, ifølge jentene. Og det tror jeg på. Det var nemlig ikke plass til sjokoladepudding i magen da de hadde spist ferdig...



En aldri så liten påminnelse til både voksne og barn om at det fins mer mat enn den man kan kjøpe i boks, glass eller pose på Rimi...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hei, Elisabeth
Ble så hyggelig overrasket da jeg så at du hadde begynt å blogge igjen! Nå får jeg litt oppdatering på deg + familie :-)
Du har så rett i at ikke alt må komme fra butikken. Vi har også plukket bær, og nå står jeg og fryser ned ca en kilo kantareller som jeg plukket i Baneheia i går. Blir barnslig glad når jeg kan høste fra naturen :-)
Store klemmer fra Eirin

10:01 a.m.  
Anonymous Anonym said...

Ja det finnes mye god mat som ikke kan "lempes i en pose" på superen.. Og disse to snuppene skjønner tydeligvis å utnytte resursene til fulle ;-) Hils dem fra meg da:-)

8:52 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home