mandag, september 29, 2008

Travle tider!

Nå er det lenge siden sist jeg har skrevet her. De som har lest litt her før, kan nok være fristet til å tenke at det handler om dovenskap. Men sannheten er snarere det omvendte; jeg har vært så produktiv den siste tiden at det nesten er skummelt :0)

Det har seg nemlig slik at ei venninne lurte meg til å melde meg på amatørenes årlige kunstutstilling på Festningen. Jeg syns det var fyktelig skummelt, for jeg har litt vanskelig for å se på meg selv som kunstner. Men da jeg ankom med alle tingene mine, fikk jeg så mange positive kommentarer at jeg følte at jeg kanskje hadde noe der å gjøre allikevel.

Her er noe av det jeg hadde med:










Men så var det sånn at det skulle være salgsmesse den ene helga. Da kunne vi sitte å selge andre produkter enn det vi hadde på selve utstillingen. Dermed måtte jeg jo produsere en hel del slik at jeg hadde noe å selge. Strikkepinner og heklenåler gikk nesten varme i heimen. Og jeg klarte å strikke på meg betennelse i en finger... Hjelp!!! Og det at vi har fått en ny kattunge som elsker å bite i nøstene mine, gjorde ikke jobben lettere. Jeg skal komme tilbake til denne katten ved en senere anledning, for den er på hytta nå, og jeg har ikke hatt tid til å ta bilde av den ennå...
Det ble noen varer som ble ferdig, og her sitter jeg foran salgsboden min:



Det ble ikke det helt store salget, men jeg fikk delt ut en del visittkort, så kanskje oppdragene strømmer på etter hvert :0) Men på søndag ble Lillian og jeg headhuntet til Designernes julemesse første helga i desember. Jeg ble helt stressa. Hør på navnet: Designernes julemesse. Det var jo kjempegøy, men akk såp nifst! Hva skal jeg ha med der? Nå må jeg hive meg rundt igjen... Må kanskje benytte anledningen nå som Lillepus er på hytta og jeg får ha nøstene mine i fred. Skal også på julemesse på Justvik med et litt annet vareutvalg, så det er travle tider!
Kanela er forresten LITT misfornøyd med det nye familiemedlemmet. Søskensjalusien blomstrer, og hun ligger mest for seg selv nede i kjelleren. Men det går seg vel til.



7 Comments:

Blogger Cecilie said...

Fatter ikke hvordan du får tid til å produsere så mye - det er imponerende. Siden jeg bruker 1 1/2 år på å få ferdig en genser, har jeg umåtelig stor respekt for innsatsen din:) Lykke til på neste utstilling!

7:28 p.m.  
Blogger turvid said...

*imponert*

10:41 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Ikke skjønner jeg at du ikke har selvtillit nok til å skjønne hva du har på Designernes julemesse å gjøre :-)
Du lager jo så mye fint - og er ikke det design godt nok så vet ikke jeg ;-) Lykke til min venn.
Forresten skjønner jeg heler ikke hvorfor det ikke kommer mye mer strikkerier og heklerier her inne på bloggen din - du har jo kjempemye å vise frem :-)
"Skjønner ikke du at du er med på å inspirere oss andre"???? Hadde ikke du laget så mye fint, hadde sikkert ikke jeg blitt bitt av basillen - jeg har nok smugkikket på deg i lang, lang tid..

Ha en fortsatt fin høstferie - så sees vi oppmed bilene til uka igjen :-))

6:18 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Wow! Produksjon!
Jeg støtter meg på Cecilie - jeg har brukt over 1 år på ei setesdalskofte, og har såvidt kommet til brysthøyde.

Som ganske snart uteksaminert fullblods designer, kan jeg garantere deg at du har masse å gjøre på Designernes julemesse ;)
Lykke til!

6:39 p.m.  
Anonymous Anonym said...

FOR EN NYDELIG PUS!!

10:11 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Guri malla for en produksjon. Så vidt jeg kan se mangler du bare en ting - selvtillit. Stå på ! Dette kan du.

4:34 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Hei Elisabeth!
Tusen takk for en hyggelig kveld hos deg og dine. Koste meg så fælt at jeg glemte hele klokka...

For en koselig blogg du har her!
Og, som de andre her sier, du er en "RÆSER" til å strikke!
Nydelig arbeid! Er helt imponert jeg!

LYKKE TIL videre!

Stor klem fra Elin ;-)

11:37 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home