mandag, april 09, 2007

Kurt Wallander i "alle medier"


Kurt Wallander har vært helten over alle helter denne påska. Det begynte på NRK1 med Rolf Lassgård i hovedrollen i filmen "Brannvegg". Supert! Men jeg hadde ikke fått nok. Jeg fikk låne to DVD-plater av Monica, og her spilte Krister Henriksson sjefen sjøl. Det fungerte også bra! Det beste med å se Wallander på film, er at jeg kan strikke samtidig.
Men nå er det nå en gang sånn at jeg liker Wallander aller best i bøkene. Men da er det vanskelig å drive med håndarbeid ved siden av. Men også det gikk greit da Birger leste høyt for meg fra den første Wallander-boken "Morder uten ansikt". Og da kan hovedpersonen se ut akkurat sånn som jeg vil. Da går det til og med an å hekle (det blir litt for tøft å gjøre mens jeg ser på TV, i hvert fall med de inviklede greiene jeg holder på med nå)!
I løpet av de to siste døgnene har Birger og jeg sett rundt åtte timer Wallander... Noe sier meg at jeg kanskje er i overkant hekta :-)
Nå har jeg sett alle filmene jeg har og Birger har reist hjem. Men jeg er velsignet med Jo Nesbøs bok "Marekors" på lydbok. Så jeg tror jeg kryper opp i sofakroken med MP3-spilleren og hekletøyet og lar Wallander være Wallander for en stund og hopper over i Harry Holes verden.
Hipp hurra for alle "nye" medier! Men jeg må nok snart legge håndarbeidet til side og sette meg til med en god bok, for jeg må innrømme at det gode gamle mediet er best når det kommer til stykket!

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Wallander er og blir en helt. Det var kjempe kult å ha høyt lesning for deg. Takk for en helt utrolig delig påske uten ski ;0)

10:42 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Jeg elsker bøkene til Mankell. Har lest dem alle sammen, står i bokhylla. Ingen ting som slår en god bok!
Høytlesing har vi hatt av alle bøkene om Harry Potter, hele familien. Det er kjempekoselig!

9:54 a.m.  
Blogger Cecilie said...

Her var det skjedd en del siden sist:o) Bør vel snart få fingeren ut, jeg også...

Og jeg må litt skamfull innrømme at jeg ikke har lest noen bøker av Mankell, heller ikke sett noe på TV. Men hvis det hjelper, så har jeg akkurat gått i gang med min første Mankell-bok, faktisk 2 bøker i én.

12:34 p.m.  
Blogger Elisabeth :-) said...

Til Birger: Selv takk! Det var kjempesupert! Gleder meg til helga!

Til tante Åse: Har ikke helt fått sansen for Harry Potter ennå, men må nok snart til pers på det også.

Til Cecilie: Ja, det hjelper godt! Du har mange gode timer i vente. Men du må gjerne ta deg tid til å blogge litt innimellom...

8:08 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Jeg har lest biografien om Jørgen Løvland fra Evje i påsken - DET er greier det.

11:15 a.m.  
Blogger Cecilie said...

Kan jeg låne den, pappa?

11:34 a.m.  
Blogger Elisabeth :-) said...

He, he, ja den hørtes spennende ut! Kanskje pappa kan lese høyt for oss, Cecilie?

7:13 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Det er noe med Wallander...nesten alle jeg kjenner som begynner å se på wallanderfilmene bli hekta...det er nesten så vi får abstinenser når vi ikke har mer Wallander å se - og da jeg fant mine føreste Wallander dvd og fikk sett dem - var ikke sein med å komme meg til bake til butikken å gå igjennon hver enneste dvs hylle - til og med barnefilmene - for det kunne jo hende jeg fant en feilplasser Wallander jeg ikke hadde. Søstar mi lånte Wallander, seint på kvelden etter at filmen var sett ...om jeg ikke hadde mer Wallander....så konklusjonen er at der virkelig ER noe med Wallander.

10:31 a.m.  
Anonymous Anonym said...

Ja , og den siste Wallander mld. der var fra Monica :-)

10:32 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home